Obiekt
położony jest w atrakcyjnym miejscu, wśród zieleni na
przestronnej działce przy ul. Mościckiego 21. Budynek jest parterowy,
dzięki czemu wszystkie pomieszczenia usytuowane są na jednym poziomie.
Zarówno rodzice jak i personel przedszkola uważają, że
warunki lokalowe są bardzo dobre. W budynku znajduje się 5
przestronnych, estetycznie urządzonych sal zabaw, każda z zapleczem
higieniczno - sanitarnym; pracownia do zajęć terapeutyczno -
artystycznych; duża szatnia dla dzieci z holem; kuchnia oraz
pomieszczenia administracyjne. Wielkim atutem przedszkola jest piękny
ogród z laskiem, wyposażony w atrakcyjne urządzenia
jordanowskie do zabawy dla dzieci.
Obecnie
w przedszkolu przebywa 125 wychowanków
w wieku od 3 do 6 lat, uczęszczających do 5 oddziałów. Do
pracy z dziećmi zatrudnionych jest 11 - nauczycieli
(łącznie z dyrektorem), którzy posiadają wykształcenie
wyższe o kierunku: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna;
4 - posiada dodatkowe kwalifikacje w zakresie: logopedii, terapii
pedagogicznej i oligofrenopedagogiki.
Ponadto nauczycielki ustawicznie doskonalą swój warsztat
pracy, uczestnicząc w różnorodnych formach doskonalenia:
kursach, warsztatach, konferencjach metodycznych, podnosząc tym samym
jakość pracy przedszkola. Oprócz nauczycieli nad
funkcjonowaniem przedszkola czuwa również personel
administracyjno - obsługowy, który zajmuje się finansami
przedszkola, przyrządzaniem posiłków, dbałością o czystość i
porządek.
Priorytetem
w organizacji pracy naszego przedszkola jest tworzenie grup jednolitych
wiekowo, które prowadzone są przez nauczycielki począwszy od
grupy najmłodszej, aż do 6-latków. Taka ciągłość zapewnia
dzieciom lepsze możliwości aklimatyzacji w nowym roku szkolnym, wyrabia
poczucie bezpieczeństwa a nauczycielkom przynosi wysokie efekty w pracy
dydaktyczno - wychowawczej.
Celem naszej pracy wychowawczo-dydaktycznej jest stwarzanie dzieciom
możliwości do ich maksymalnego rozwoju poprzez rozwijanie
zainteresowań, wspieranie aktywności twórczej,
która cechuje każdą żywą istotę i sprawia, że dziecko
utrzymuje czynny kontakt z otaczającym światem i uczy się oddziaływać
na rzeczywistość. Jesteśmy zdania, że dziecko samo
współtworzy własny rozwój, dlatego pracujemy
zgodnie z zasadą dwupodmiotowości: dziecko - nauczyciel. Przejawem tego
jest wspólne planowanie zajęć, stwarzanie sytuacji
otwartych, w których dziecko ma prawo wyboru, modyfikacji
własnych działań nauczycieli, wynikającej z propozycji dzieci oraz
stosowanie twórczych metod pracy, wyzwalających aktywność
dziecka.
Wiodącymi
wartościami, jakimi się kierujemy jest szeroko pojęte dobro dzieci,
wrażliwość na potrzeby każdego człowieka, poszanowanie naszych praw i
rozwój intelektualny nas wszystkich. Wyróżnia nas
rodzinna atmosfera, wysoki poziom edukacyjnyi nieustająca chęć
rozwijania się.
ZESTAW PROGRAMÓW
-
W
bieżącym roku szkolnym, podstawa programowa wychowania
przedszkolnego, realizowana jest w oparciu o „Program wychowania
przedszkolnego” autorstwa
Wiesławy
Żaby-Żabińskiej, Wioletty Majewskiej oraz Renaty Paździo.
W
przedszkolu wdrażane są także następujące programy:
|
|
Dążąc
do podniesienia jakości naszej pracy, przystąpiliśmy
w roku szkolnym 2005/2006 do programu "Śląska Szkoła Jakości",
opracowując księgę jakości przedszkola
w obszarach:
I. Koncepcja pracy placówki
II. Zarządzanie i organizacja
W
październiku 2006 roku, z rąk Kuratora Oświaty w Katowicach,
otrzymaliśmy certyfikat "Śląskiej Szkoły Jakości" w badanych obszarach.